Google Tag Manager

 

Hvad er Google Tag Manager?

Google Tag Manager (GTM) er et trackingværktøj, der kan samle og håndtere alle de scripts man har på sin hjemmeside. GTM gør det nemmere at arbejde med Google Analytics, og med GTM kan du hurtigt komme i gang med at tracke på specifikke interaktioner, såsom; Klik, køb, tilmeldinger og bestillinger.

Hvordan fungerer Google Tag Manager?

Google Tag Manager fungerer via sit eget container-tag, som du placerer på alle siderne på dit website. Container-tagget erstatter alle andre tags på dit website, herunder eksempelvis tags fra AdWords, Google Analytics, Floodlight og tredjeparter. Når Google Tag Manager-container-tagget er blevet føjet til dit website, kan du opdatere, tilføje og administrere yderligere tags direkte via Google Tag Manager-webapplikationen.

Din Google Tag Manager-konto giver dig mulighed for at administrere tags for ét eller flere websites. Selvom du kan opsætte flere Google Tag Manager-konti fra én Google-konto, har du typisk kun brug for én Google Tag Manager-konto pr. virksomhed eller organisation.

GTM hjælper alle parter i virksomheden

  • Google Tag Manager er nemt at implementere – der lægges blot ét enkelt script på sitet.
  • GTM giver marketingansvarlige mulighed for hurtigt selv at lægge tags på deres site. Meget tracking kan implementeres uden kode.
  • Udviklere kan bruge GTM til at få samling på de mange små trackingscripts der ellers ville ligge rundt om på sitet, og på den måde adskille trackingkode fra funktionel kode.
  • GTM indeholder versionsstyring, debugging og andre værktøjer til kvalitetssikring og –test. GTM er designet til at sikre kvaliteten af det der lægges på sitet.

 

Hvis du kunne tænke dig at lære mere om Google Tag Manager, så meld dig på et af vores GTM kurser. På kurset får du grundlæggende færdigheder i at opsætte tilpasset tracking med Google Tag Manager version 2.