Kursus i Google Analytics og SEO hvor du lærer, hvordan du bruger Google Analytics og SEO resultatorienteret.

Kursus med udgangspunkt i dit eget site

Du arbejder med dine egne mål, kigger på din egen webstatistik i Google Analytics og søgemaskineoptimerer dit eget indhold – og du får fif og feedback undervejs. Kurset løber over to dage. Dag 1 handler om webstatistik i Google Analytics og dag 2 handler om søgemaskineoptimering. Kurset veksler mellem oplæg og øvelser – og der er selvfølgelig afsat tid til spørgsmål undervejs.

Det får du ud af kurset

Google Analytics – Program for dag 1

  • Lær at identificere de gode besøg på dit website
  • Indsigt i mulighederne med Google Analytics
  • Konkrete erfaringer med at finde de data, der er vigtige for dig, i Google Analytics
  • Konkrete erfaringer med at opsætte betjeningspaneler i Google Analytics

SEO – Program for dag 2

  • Indsigt i Googles regler ift. opbygning af websites
  • Konkrete værktøjer til søgemaskineoptimering
  • Indføring i søgeordsstrategi
  • Konkrete værktøjer til søgeordsstrategi
  • Værktøjer til og erfaring med at skrive søgemaskineoptimeret tekst til web

Dato, sted og pris

KursusstedKøbenhavn
DatoerVi vender tilbage med nye datoer
TidspunktBegge dage 9.00-16.00
Pris7.000 kr. eks. moms for begge dage inkl. forplejning og sparringsmøde

 

Ikke brug for begge dage? Læs om vores 1-dags kursus i Google Analytics og 1-dags kursus i SEO. Og hvis du skulle befinde dig vest for broen, så afholder vi også vores kurser i Google Analytics og SEO, i Aarhus.

Opfølgende sparringsmøde

Et par uger efter kurset afholder vi en times opfølgende sparringsmøde på Rentemestervej, hvor du får mulighed for, alene med underviser, at gå mere i dybden med lige præcis de aspekter af Google Analytics og søgemaskineoptimering, der er vigtige for dig. Tidligere deltagere har fx sparret med os om opsætning af betjeningspaneler, implementering af værktøjer og koncepter der understøtter lige præcis de mål, de har med deres website.

Praktisk info om kurset

  • Undervisningen i Google Analytics foregår på dansk d. 30. januar, ellers udbydes undervisning i Google Analytics som standard på engelsk
  • Google Analytics  Niveau: Lidt eller noget kendskab til Google Analytics og/eller søgemaskineoptimering
  • Typiske deltagere: Webredaktører, kommunikations- og marketingansatte samt andre der leverer indhold til web
  • Antal deltagere: Maks. 8 personer
  • Afmelding: Indtil 2 uger før kursusstart. Herefter er tilmelding bindende, men du er naturligvis velkommen til enten at overdrage din plads til en kollega eller skifte kursusdato